პედაგოგებმა გამოცდების შედეგები უკვე გაიგეს, თუმცა მთლიანი შედეგების სტატისტიკური მონაცემები, რომელ საგანში რამდენმა გადალახა ზღვარი, უცნობი რჩება.
EDU.ARIS.GE-მ მასწავლებელთა გამოცდების შდეგები შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრიდან გამოითხოვა.
ჩვენ შემდეგი კითხვებით მივმართეთ შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულ ცენტრს: „რამდენმა აიღო მაღალი შეფასება, 61%-ზე მეტი? პროცენტულად როგორ გადანაწილდა ქულები (ეს ინფორმაცია მოგვაწოდეთ, საგნების მიხედვით, ექსელის ფორმატით), ანუ 31-დან 41%-მდე შედეგი რამდენმა პედაგოგმა აჩვენა, 41-დან 51%-მდე რამდენმა, 51-დან 61%-მდე რამდენმა და 61%-ს ზევით რამდენმა? უმაღლესი შეფასებები (61%-ს ზევით) ყველაზე დიდი რაოდენობით რომელი საგნის პედაგოგებმა აიღეს? 31-დან 41%-მდე შედეგი ყველაზე მეტი რაოდენობით რომელ საგანში დაიწერა? რამდენი იყო იმ პედაგოგთა რიცხვი, რომლებმაც 31%-ზე ნაკლები შეფასება მიიღეს, ანუ საერთოდ კრედიტქულის გარეშე დარჩნენ? როგორ შეაფასებდით 2017 წლის მასწავლებელთა გამოცდებს? წინა წლებთან შედარებით რა ტენდენციები გამოიკვეთა?“, – EDU.ARIS.GE-ს ეს კითხვები გამოცდების ცენტრმა უპასუხოდ დატოვა და მიზეზად ის დაასახელა, რომ მოთხოვნილი ფორმატით ინფორმაცია დამუშავებული არ აქვთ.
„შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის კომპეტენციის ფარგლებში გიგზავნით ცენტრში დამუშავებულ ინფორმაციას.
დამატებით გაცნობებთ, რომ სსიპ – შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულ ცენტრში თქვენ მიერ მოთხოვნილი ინფორმაციის ნაწილი, მოთხოვნილი ფორმით არ არის დამუშავებული (მოთხოვნილი ინფორმაციის თქვენთვის სასურველი ფორმატით მოწოდება მოითხოვს დამატებით სამუშაოს შესრულებას და რესურსს). ამდენად, ცენტრი მოკლებულია შესაძლებლობას მოქმედი კანონმდებლობის თანახმად დააკმაყოფილოს თქვენი მოთხოვნა.
ამასთან, დამატებით გაცნობებთ, რომ საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსის მე-2 მუხლის პირველი ნაწილის „მ“ პუნქტის თანახმად, საჯაროა ის ინფორმაცია, რომელიც საჯარო დაწესებულების მიერ სამსახურეობრივ საქმიანობასთან დაკავშირებით არის დამუშავებული, ასევე საჯარო დაწესებულების მიერ პროაქტიულად გამოქვეყნებული ინფორმაცია“, – გვიპასუხეს შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულ ცენტრში.
რაც შეეხება ჩვენ მიერ მოთხოვნილ ინფორმაციაზე, გამოცდებზე გასული აპლიკანტებიდან, რამდენი იყო პრაქტიკოსი პედაგოგი, რამდენი მასწავლებლობის მსურველი, გვიპასუხეს. გამოცდების ცენტრს ასევე არ გასჭირვებია დაეთვალა, რამდენმა მასწავლებლობის მსურველმა და გამოცდაში მონაწილე აკადემიური ხარისხის მქონემ გადალახა ზღვარი ამა თუ იმ საგანში. იგივე მონაცემები მოქმედ მასწავლებლებთან მიმართებაში კი, ცენტრმა არ ან ვერ დაამუშავა.
გამოცდების ეროვნული ცენტრის მიერ მოწოდებული ინფორმაციის თანახმად, პედაგოგთა გამოცდაზე დარეგისტრირებული 27 264 აპლიკანტიდან, გამოცდებზე გავიდა 20 203. 30 % კი არ გამოცხადდა.
ჩვენ უკვე მოგაწოდეთ ინფორმაცია, საგნების მიხედვით დარეგისტრირებულთაგან გამოცდაზე რამდენი მივიდა. ამჯერად, გთავაზობთ მონაცემებს, გამოცდაზე გასულებიდან რამდენი იყო პრაქტიკოსი, რამდენი მასწავლებლობის მსურველი და რამდენი აკადემიური ხარისხის მქონე.
2017 წლის საგნის გამოცდაში მონაწილე პრაქტიკოსი მასწავლებლების რაოდენობა:
ქართული ენა და ლიტ.(VII-XII) – 598.
მათემატიკა (VII-XII) – 638.
ინგლისური ენა (I- XII) – 900.
რუსული ენა (I- XII) – 359.
გერმანული ენა (I- XII) – 45.
ფრანგული ენა (I- XII) – 8.
ისტორია (VII-XII) – 704.
გეოგრაფია (VII-XII) – 487.
სამოქალაქო განათლება (VII-XII) – 309.
ფიზიკა (VII-XII) – 391.
ქიმია (VII-XII) -338.
ბიოლოგია (VII-XII) – 381.
დაწყებითი (I-IV) – 2846.
პროფესიული უნარები – 8 795.
ქართული ენა და ლიტერატურა (I-VI) – 874.
მათემატიკა (I-VI) – 1 231.
ბუნებისმეტყველება (I-VI) – 409.
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება – 372.
ქართული, როგორც მეორე ენა – 237.
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები – 379.
მუსიკა – 578.
სპორტი – 699.
2017 წლის საგნის გამოცდაში მონაწილე მასწავლებლობის მსურველთა და გამოცდის ზღვარ გადალახულთა რაოდენობა კი შემდეგია:
ქართული ენა და ლიტ.(VII-XII) – გამოცდაზე გამოცხადდა 100 მასწავლებლობის მსურველი, მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი გადალახა 43-მა.
მათემატიკა (VII-XII) -103, ზღვარი გადალახა 22-მა.
ინგლისური ენა (I- XII) – 148, ზღვარი გადალახა 69-მ.
რუსული ენა (I- XII) – 55, ზღვარი გადალახა 35-მა.
გერმანული ენა (I- XII) – 14, ზღვარი გადალახა 7-მა.
ისტორია (VII-XII) -71, ზღვარი გადალახა 14-მა.
გეოგრაფია (VII-XII) – 39, ზღვარი გადალახა 13-მა.
სამოქალაქო განათლება (VII-XII) – 69, ზღვარი გადალახა 12-მა.
ფიზიკა (VII-XII) – 27, ზღვარი გადალახა 8-მ.
ქიმია (VII-XII) – 33, ზღვარი გადალახა 5-მა.
ბიოლოგია (VII-XII) – 49, ზღვარი გადალახა 24-მა.
დაწყებითი (I-IV) – 485, ზღვარი გადალახა 54-მა.
ქართული ენა და ლიტერატურა (I-VI) – 268, ზღვარი გადალახა 4-მა.
მათემატიკა (I-VI) – 142, ზღვარი გადალახა 21 -მა.
ბუნებისმეტყველება (I-VI) – 80, ზღვარი გადალახა 38-მა.
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება – 27, ზღვარი გადალახა 12-მა.
ქართული, როგორც მეორე ენა – 26, ზღვარი გადალახა 15-მა.
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები – 34, ზღვარი გადალახა 4-მა.
მუსიკა – 20, ზღვარი გადალახა 3-მა.
სპორტი – 24, ზღვარი გადალახა 11-მა.
შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულმა ცენტრმა ცალკე მოგვაწოდა 2017 წლის საგნის გამოცდაში მონაწილე საგნის აკადემიური ხარისხის მქონე პირთა რაოდენობის და გამოცდის ჩაბარების შესახებ ინფორმაცია:
ქართული ენა და ლიტ. (VII-XII) მონაწილეობდა 189 აკადემიური ხარისხის მქონე პირი, მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი გადალახა 99-მა.
მათემატიკა (VII-XII) – 88, ზღვარი გადალახა 19-მა.
ინგლისური ენა (I- XII) – 424, ზღვარი გადალახა 232-მა.
რუსული ენა (I- XII) – 43, ზღვარი გადალახა 30-მა.
გერმანული ენა (I- XII) – 20, ზღვარი გადალახა 14 -მა.
ფრანგული ენა (I- XII) -4, ზღვარი გადალახა 2-მა.
ისტორია (VII-XII)- 130, ზღვარი გადალახა 35-მა.
გეოგრაფია (VII-XII) – 65, ზღვარი გადალახა 19-მა.
სამოქალაქო განათლება (VII-XII) – 76, ზღვარი გადალახა 19-მა.
ფიზიკა (VII-XII) – 21, ზღვარი გადალახა 8-მ.
ქიმია (VII-XII) - 21, ზღვარი გადალახა 4-მა.
ბიოლოგია (VII-XII) – 53, ზღვარი გადალახა 18-მა.
დაწყებითი (I-IV) – 125, ზღვარი გადალახა 21-მა.
ქართული ენა და ლიტერატურა (I-VI) – 161, ზღვარი გადალახა 21-მა.
მათემატიკა (I-VI)- 175, ზღვარი გადალახა 38-მა.
ბუნებისმეტყველება (I-VI) – 17, ზღვარი გადალახა 3-მა.
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება – 77, ზღვარი გადალახა 35-მა.
ქართული, როგორც მეორე ენა – 60, ზღვარი გადალახა 29-მ.
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები – 34, ზღვარი გადალახა 6-მა.
მუსიკა – 62, ზღვარი გადალახა 17-მა.
სპორტი – 34, ზღვარი გადალახა 11-მა.
7 ათასზე მეტი პედაგოგი გამოცდაზე არ გამოცხადდა – სტატისტიკა საგნების მიხედვით
მოამზადა ცისანა შერგილაშვილმა
edu.aris.ge